Email overhaul for Iberia Express

This project focuses on the UX and UI redesign of Iberia Express’s email communications to enhance user experience and brand consistency. By evaluating current email layouts, we identified key elements and inconsistencies, resulting in a unified template that improves usability and strengthens brand identity. Utilising tools like Figma and Adobe Illustrator, we developed wireframes and prototypes to optimise the information hierarchy, making essential actions such as check-in and viewing flight details more accessible. The design is fully responsive, ensuring a consistent and professional look across all devices. We also incorporated dedicated spaces for Iberia Express products, ancillary services, and third-party ads, balancing marketing opportunities with user experience. This redesign enhances visual appeal and maximises engagement and advertising effectiveness. 

TOOLS

Adobe suite, HTML5, CSS, Figma 

Sobre el proyecto

/About the project

Este proyecto se centra en unificar el diseño de los correos electrónicos de Iberia Express para aumentar el reconocimiento de la marca y mejorar la experiencia del usuario. Nuestro objetivo era racionalizar los diseños de los correos electrónicos para que fueran más claros, facilitar acciones esenciales como la facturación y los detalles de los vuelos, y optimizar el espacio para anuncios propios y de terceros.

/This project focuses on unifying the design of Iberia Express emails to enhance brand recognition and improve user experience. We aimed to streamline email layouts for clarity, facilitate essential actions like check-in and flight details, and optimise space for in-house and third-party advertisements.

/Project

Iberia Express Email
Overhaul

/Area

UX/UI
Branding
Email marketing

/Client

Iberia Express

/Year

2024

Investigación y análisis

/Research and Analysis

Este proyecto se centró en crear coherencia en todos los correos electrónicos de Iberia Express mediante la identificación de elementos repetitivos y el diseño de una plantilla unificada. Las decisiones se basaron en garantizar la coherencia y la claridad más que en la investigación de usuarios, con el objetivo de mejorar el reconocimiento de la marca y racionalizar los diseños de los correos electrónicos.

/ This project focused on creating coherence across all Iberia Express emails by identifying repetitive elements and designing a unified template. The decisions were based on ensuring consistency and clarity rather than user research, with the goal of enhancing brand recognition and streamlining email layouts.

/Grid system

2 column grid system for creating the layout

Tipografía y color

/Typographhy & color

Se eligió Roboto por su inclusión por defecto en la mayoría de las plataformas de correo electrónico, lo que garantiza una visualización coherente en todos los dispositivos.

/ Roboto was chosen for its default inclusion in most email platforms, ensuring consistent display across devices.

Roboto

Los diseños finales del email muestran una plantilla unificada para diferentes tipos de comunicaciones, como confirmaciones de reservas, notificaciones de facturación y actualizaciones de vuelos. Los componentes clave de la interfaz de usuario, como la tipografía, los colores y los botones, se seleccionaron cuidadosamente para alinearlos con la identidad de marca de Iberia Express. Los correos electrónicos también se diseñaron para que fueran totalmente responsive, garantizando una visualización óptima en móvil, tablet y escritorio.

/ The final email designs showcase a unified template for different types of communications, including booking confirmations, check-in notifications, and flight updates. Key UI components, such as typography, colours, and buttons, were carefully selected to align with Iberia Express’s brand identity. The emails were also designed to be fully responsive, ensuring optimal display across mobile, tablet, and desktop devices.

Facilitación de Acciones y Publicidad

/Actions and Publicity Enhancement

El nuevo diseño de los emails facilita la inclusión de banners para productos de Iberia Express, servicios adicionales y anuncios externos. Esta flexibilidad ofrece nuevos espacios para publicidad de terceros, integrándose perfectamente con el diseño general. Así, se mejoran las oportunidades publicitarias manteniendo una experiencia de usuario clara y coherente.

/ The new email design simplifies adding banners for Iberia Express products, ancillary services, and external adverts. This flexibility provides new placements for third-party ads, integrating seamlessly with the overall design. As a result, it enhances advertising opportunities while maintaining a clean and cohesive user experience.

El nuevo diseño de emails ha mejorado la experiencia del usuario, facilitando acciones clave como el check-in y la consulta de detalles del vuelo. Esta claridad ha aumentado la interacción y satisfacción de los clientes. Además, el diseño coherente refuerza la identidad de marca de Iberia Express, asegurando que todas las comunicaciones sean consistentes y profesionales, mejorando la confianza y fiabilidad para los pasajeros.

/ The new email design has improved user experience by making key actions, like check-in and viewing flight details, easier to access. This clarity has led to higher customer engagement and satisfaction. Additionally, the cohesive design reinforces Iberia Express’s brand identity, ensuring all communications are consistent and professional, ultimately enhancing trust and reliability for passengers.

CV

EXHIBITIONS

2024
As 7 e 7, Solaina Galería. Museo Provincial de Lugo (ES)

2023
Poetry Light and Drawing / Los limones absortos. Syracuse, New York (US)

2022
Tribunal. Pazo de Mariñán, A Coruña (ES)

2021
Masters Printmaking 2021. KoMASK Royal Society for the Encouragement of Fine Arts. Antwerp (BE)
Feliz Navidad. Ateneo. (ES)
¿Qué nos hace humanos? (What makes us humans?). Sesnon Art Gallery (CA, US)

2020
I Jornada Internacional en Arte Sostenible, JIAS
Salvemos la Navidad. Solaina Galería, Lugo (ES)
Leña Verde. Museo Etnolóxico, Ribadavia (ES)

2019
Morriña. Banca Ética, Brescia (IT)
Edición II Premio Talento Artístico ACF. Galería Jorge Alcolea, Madrid (ES) Primer premio
Exposición do final e do comezo. Pazo da Cultura de Pontevedra, Pontevedra (ES)
Novos Valores 2019. Museo de Pontevedra, Pontevedra (ES)
Conciertos y performances en sintonía. Conservatorio superior de Vigo (ES)
Idus Martis. Casa do Matadoiro, Santiago de Compostela (ES)
Openlab OL35. Facultade Belas Artes, Pontevedra (ES)
El gran pintxeo. Barakaldo, Pontevedra (ES)

AWARDS

2019
First position. Edición II Premio talento artístico Ahorro Corporación
Financiera. Madrid

ARTS RESIDENCIES

2022
Lab Careixa (ES)

2020
X Encontro de Artistas Novos, EAN10. Cidade da Cultura, Santiago de Compostela (ES)